Direct naar de hoofdinhoud
Met de aankondiging van Microsoft om de support voor Internet Explorer 11 verder terug te schroeven en het advies om over te stappen op Microsoft Edge, hebben wij er ook voor gekozen om deze browser niet meer te ondersteunen. Dit gebeurt enerzijds natuurlijk om jou en je gegevens te beschermen, anderzijds echter ook om te garanderen dat onze site nieuwe technologieën kan gebruiken die door Internet Explorer 11 niet worden ondersteund.

Terug

Schoenen

Hoe droog ik mijn schoenen onderweg tijdens een tocht?

Onderweg is vooral transpiratievocht een relevant onderwerp. Een leren voering is in staat om grotere hoeveelheden daarvan op te nemen en geeft deze vervolgens vertraagd af. Ook moderne kunstvezelvoeringen en zoolcoatings voeren vocht van de voet af. Daarom moeten alle schoenen, om het even of ze een leren of kunstvezelvoering hebben, elke avond goed worden gelucht, zodat het opgenomen vocht kan verdampen. Daarvoor de schoen ver openen, de binnenzool verwijderen en apart luchten.

Tegen vocht van buiten dient de schoen preventief goed te worden geïmpregneerd. Schoenen zonder waterdicht membraan kunnen ook wel eens compleet door en door nat worden. In dat geval helpt de beproefde methode om gedurende de nacht een losse prop krantenpapier erin te stoppen.
De schoenen in geen geval bij het haardvuur of boven het fornuis drogen, omdat de hitte het materiaal kan aantasten. Belangrijk is dat de schoen daarna opnieuw wordt geïmpregneerd en wel op het moment dat deze volledig door en door droog is.

Terug

Hulp & contact

Heb je verder nog vragen/Heb je onze persoonlijke ondersteuning nodig?
Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Gratis Hotline (Engels Support): Man-Zat 08:00-20:00
{{jwsdwPicker.cartPicker.selectedBonusProductLineItems[0].product_name}}

Succes! Er is een cadeau toegevoegd aan je bestelling.

Toegevoegd aan het winkelwagentje

Winkelmandje ({{jwsdwPicker.cartPicker.totalItems}})
Contact & feedback
E-Mail
Hulp-FAQ
00800-96537546
00800-WOLFSKIN
Live-Chat
Gratis Hotline (Engels Support): Man-Zat 08:00-20:00
Scannen