Retourzendingen

Wij bij Jack Wolfskin hebben ons ertoe verplicht ervoor te zorgen dat je tevreden bent over elke aanschaf. Als je binnen de afgelopen 30 dagen een online-aankoop hebt gedaan en niet gedragen artikelen hebt die nog voorzien zijn van alle originele labels, dan staan wij voor je klaar om retourzendingen zo eenvoudig mogelijk voor je te maken.

Houd er rekening mee dat elke afzonderlijke retourzending individueel wordt behandeld en dat artikelen uit verschillende bestellingen niet samen teruggezonden mogen worden. Als je artikelen uit meerdere bestellingen terugstuurt, zorg er dan voor dat ze apart zijn verpakt.

Start je retourneringsproces of controleer je actuele retourzendingen.

Start je retourzending Retourzendingen controleren

Retourneren In een Jack Wolfskin Store

Je kunt je pakketje ook heel eenvoudig en gratis in een officiële Jack Wolfskin Store afgeven. Vind je dichtstbijzijnde Store met onze Store-Finder. De restitutie vind plaats volgens de oorspronkelijke manier van betalen met overlegging van de kassabon of het afleveringsbewijs. Let op dat artikelen alleen in officiële Jack Wolfskin Stores kunnen worden geretourneerd.


Retourstappen

  1. Start je eigen retournering: begin het retourneringsproces online door op „Retournering starten“ te klikken. Als je een geregistreerde gebruiker bent, kun je ook in „Mijn account“ inloggen en de bestelling selecteren die graag wilt retourneren.
  2. Bereid je retournering voor: overtuig je ervan dat het artikel volledig is, met label en originele verpakking.
  3. Verpakken en etiketteren: pak het artikel goed in, breng het retourzendingslabel aan en geef het pakketje af bij de bezorgdienst.
  4. Bevestiging en restitutie: nadat we het artikel hebben ontvangen en gecontroleerd, krijg je een e-mail van Jack Wolfskin ter bevestiging van de ontvangst van je retourzending. We zullen vervolgens je terugbetaling per omgaande in gang zetten. Terugbetalingen vinden in de regel plaats binnen 5-7 werkdagen, dit kan echter tijdens het hoogseizoen variëren.

Terugbetalingsmethoden

  • Creditcard: restituties voor bestellingen die met een creditcard zijn gedaan, worden gecrediteerd op dezelfde creditcard die voor de oorspronkelijke aanschaf is gebruikt. De opdracht voor de restitutie op je creditcard wordt automatisch gegeven zodra je retourzendingsaanvraag is goedgekeurd.
  • Cadeaubon: restituties voor bestellingen die met een cadeaubon zijn gedaan, worden per bankoverschrijving afgehandeld. Neem zodra je je retourzendingsaanvraag hebt ingediend contact op met onze klantenservice om je bankgegevens voor de restitutie door te geven.
  • Voucher: voor bestellingen die met een voucher zijn gedaan, vindt de restitutie plaats via de oorspronkelijke betaalmethode. Let op dat er in het kader van het restitutieproces geen nieuwe voucher wordt uitgegeven. Vouchers en bonuspunten komen voor het geval van een retournering niet voor vervanging in aanmerking.

Algemene Voorwaarden

  • Artikelen die binnen 30 dagen worden geretourneerd, worden via de oorspronkelijke manier van betalen gerestitueerd.
  • De artikelen moeten zich in de originele staat bevinden, inclusief de originele verpakking en alle labels.
  • Wij behouden ons het recht voor om teruggezonden artikelen te weigeren die niet aan onze retourneringsvoorwaarden voldoen.
  • Let op dat wij momenteel alleen artikelen kunnen terugnemen die in de Jack Wolfskin Online-Shop zijn gekocht. Neem voor artikelen die in een Jack Wolfskin Store of in een winkel zijn gekocht direct contact op met de betreffende zaak.

Heb je verder nog vragen over het retourneringsproces bij Jack Wolfskin, dan staat onze klantenservice graag voor je klaar.

Hoe te handelen bij reclamaties?

  • Als je een probleem hebt met een product uit een online bestelling, stuur dan een beschrijving van het defect van de beschadigde of te reclameren producten naar onze klantenservice via eshop@jack-wolfskin.eu, of neem telefonisch contact met ons op via 00800-96537546.
  • Onze klantenservice zal de verdere details met je afhandelen en een retourlabel voor je aanmaken.
  • Onze kwaliteitsafdeling zal je artikelen controleren. Is de reclamatie te herleiden tot een fabricagefout, dan zullen wij het artikel repareren, je een gelijkwaardig vervangend artikel toesturen of de volledige koopprijs restitueren. Laat ons ook weten welke regeling jouw voorkeur heeft. Wij proberen hieraan te voldoen of nemen bij vragen contact met je op.
  • Mocht de garantietermijn van 2 jaar zijn overschreden, er geen sprake zijn van een materiaal- of verwerkingsfout of het product niet zijn gewassen of gereinigd voordat het werd opgestuurd, dan behouden wij ons het recht voor om een reclamatie af te wijzen.
  • Indien je je artikelen in een Store of bij een detailhandelaar heb gekocht, dan is deze je directe contactpersoon. Zie ook "Waar reclameer ik over mijn bij de Store/in de detailhandel gekochte producten?”
  • Nadere informatie over je recht op herroeping vind je in onze Algemene Voorwaarden.

Heb je nog vragen?

Vind meer informatie over retourzendingen in onze FAQ's.

Ga naar de FAQ's

Hulp & contact

Heb je verder nog vragen/Heb je onze persoonlijke ondersteuning nodig?
Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Gratis Hotline (Engels Support): Man-Zat 08:00-20:00